torsdag 11. juni 2009

Turister voldtas i Tyrkia, ambassadør på vei hjem?

- Vi har sett mange stygge saker de siste årene, sier ambassadøren

Cecilie Landsverk har i sine tre år som ambassadør i Tyrkia vært involvert i flere voldtektssaker.

Nå ber hun norske kvinner være ekstra påpasselige dersom de planlegger ferietur til Tyrkia i sommer.- Det er en annen kultur, og det er ingen tvil om at kvinner er mer utsatt for overgrep her, sier Landsverk.

Melder VG her og her, se også Stavanger Aftenblad.

Frøken Norge frykter den ærlige ambassadør aktivt har søkt sin avskjed med denne klare tale. Jeg forventer en snarlig moderasjon av uttalelsen, enten av ambassadøren selv etter sterkt påtrykk, eller direkte fra overordnet. Cecilie Landsverk har uansett vist mot, klarsyn og hjerte.

Kommunikasjonsdirektør Lena Petersson i StarTour tenker på pengene sine og bagatelliserer. Hun har pung, i stedet for hjerte.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Disse "lettkledde" jentene oppfører seg som små luddere når de er i utlandet "ååååh se på han kjekke mørke vakten der da, han vil jeg p*le" så driver de og hopper på de, og vaktene kan jo faaen ikke engelsk engang. Så inviterer den kjekke mørkhudete vakten henne hjem så inviterer han kompiser til å bli med. Hun blir kjørt på tur, hele natten lang. Ludderet kommer til sitt gamle jeg, så griner hun til ambasaden at hun har blitt voldtatt. Dette har jeg opplevd med en bekjent, ett hukjønn av de lettkledde fruene.

Anonym sa...

Pussig jeg leste nettopp et intervju nylig om en serievoldtektsperson, og han argumenterte på nøyaktig samme måte som deg..

Kvinneforakten er vel det som trer tydeligst fram i slike holdinger vil jeg tro. Slik sett er det riktig at forekt, vold og kontroll av kvinner blir motiv for å "ringe kompiser".

Ellen sa...

Jeg merker at det ikke går an å ta førstnevnte "anonym" en halv smule seriøst. Men jeg velger allikevel å opplyse om fakta;

Jeg har selv blitt forgrepet på i utlandet, og som avholdsperson vet jeg at dine "kveruleringer" ikke er fakta. Det er slike som deg, og slike holdninger som gjør at kvinner føler skyldfølelse etter et overgrep, noe som tar år å blekne.

Å bestemme over egen kropp er en selvfølge for alle, men man tenker gjerne ikke over det før det kanskje er for sent. Aldri før har ordet "sjel" kanskje betydd så mye, og at dette blir tatt bort er som å miste livsgnist.¨

Tenk på hva du skriver på internett, og husk at slike få, onde ord som dine setter skyldfølelse i flere mennesker som har fått livet ødelagt av svin.

Frøken Norge sa...

bless u, ellen.