onsdag 13. mai 2009

Russejente stukket over øyet med sprøyte.

En russejente fra Steinkjer er livredd for hiv eller hepatitt etter at hun ble overfalt av ukjente menn, melder Trønderavisa.

- Jeg var på tur over gata og inn på brua, da en kom bakfra og tok meg hardt i skuldra. Jeg prøvde å rive meg løs, men han tok nytt tak i armen og holdt meg skikkelig hardt, slik at jeg ble både blå og gul etterpå. Mens en holdt meg kom en annen opp på siden. Han hadde en sprøyte som han stakk meg med. Sprøyta satte han inn like over øyet. Det skjedde lynfort, sier jenta. De to mennene var mørkhudede og snakket gebrokkent norsk.

«Det går bra. Det går bra. Vi snakkes snart igjen.», skal de ha sagt før de rolig forlot henne. - Jeg fikk beskjed om å begynne med medisin som jeg skal ta i fire uker. Det er forebyggende behandling i tilfelle jeg er smittet av hepatitt eller hiv. Det som bekymrer meg er at sprøyta kan ha vært brukt, og da vet man ikke hva som kan skje. Jeg er veldig redd for at jeg kan ha blitt smittet med hepatitt, sier jenta som medgir at hun er redd og sliten både fysisk og psykisk.

http://bloggurat.net/minblogg/registrere/98fb14f41b9ec06078473d4df5d8ea03c8069295

http://bloggurat.net/kart/registrere/5959/kristiansand 

Ingen kommentarer: